Ga door naar hoofdcontent
Informatie25 Procent korting op reviews en kto bij Uitvaartscore

25 Procent korting op reviews en kto bij Uitvaartscore

Online reviews worden steeds belangrijker. Daarnaast doe je als Keurmerk-uitvaartonderneming klanttevredenheidsonderzoek (kto). Met Uitvaartscore kan je die twee combineren, en krijg je als BGNU-lid nog korting ook!

Online reviews

Mensen kijken steeds vaker online als ze op zoek gaan naar een uitvaartverzorger. Een verzorgde website die uitstraalt waar jouw uitvaartonderneming voor staat, is dus een must. Daarnaast is het belangrijk dat men kan lezen wat de ervaringen van anderen met jouw onderneming waren.

Reviews spelen een belangrijke rol als we online een keuze maken en ook bij de keuze voor een uitvaartonderneming worden reviews steeds belangrijker. Zo’n 70 tot 80 procent van de mensen gebruikt reviews voor ze in zee gaan met een bedrijf. Reviews zijn feitelijk de digitale variant van mond-tot-mondreclame, vanouds de best denkbare marketing.

Het is verstandig om reviews in eigen beheer, en gekoppeld aan je eigen website, te organiseren. Op die manier kan tegenwicht geboden worden aan eventuele negatieve uitingen elders online. En de directe koppeling met de eigen website zorgt ervoor dat de site extra credits verdient in Google, wat positief uitwerkt op de vindbaarheid.

Zijn online reviews echt zo belangrijk?

Ja! Uit onderzoek blijkt dat 70 tot 80 procent van de mensen die online een product of dienst bekijken zich laten informeren door reviews. Reviews zijn voor deze groep onderdeel in het keuzeproces.

 

Waar de informatie die wordt gepresenteerd door de aanbieder logischerwijs gekleurd is en focust op de voordelen, geven reviews een meer evenwichtig oordeel. Daarom hechten consumenten meer waarde aan reviews, dan aan de informatie van de aanbieder. Een goede website vinden consumenten van essentieel belang, maar zonder verificatie van de weergegeven informatie, blijft voor hen de betrouwbaarheid lastig in te schatten.

 

Reviews zijn ook van invloed op de conversie op de website. Een stijging van 18 procent is normaal als reviews op een goede manier aan een website worden gekoppeld. Dat wil zeggen: up to date en met informatie (bijvoorbeeld naam en plaats) over degene die de review plaatst. Ook is het in het algemeen belangrijk dat niet alleen juichende reviews worden getoond, dat is zelfs slecht voor de conversie.

 

Kortom: de juiste inzet van reviews zorgt voor een hogere positie in Google en een stijging van de conversie.

Klanttevredenheidsonderzoek

Een van de eisen van het Keurmerk Uitvaartzorg is dat je na iedere uitvaart nabestaanden om feedback vraagt door middel van een klanttevredenheidsonderzoek. Die feedback gebruik je om verbeteringen in je uitvaartonderneming door te voeren.

Waar de online reviews zich dus vooral op de buitenwacht richten, is het klanttevredenheidsonderzoek vooral voor intern gebruik. Toch kun je die twee combineren: met Uitvaartscore.

Uitvaartscore

Uitvaartscore is een online review tool voor de uitvaartbranche gebaseerd op de software van Klantenvertellen. Klantenvertellen is marktleider in Nederland op het gebied van reviewsoftware. Het reviewsysteem bevat checks voor de juistheid van reviews en mogelijkheden om reviews te laten verwijderen als ze aantoonbaar onjuist zijn.

  • Hier lees je hoe reviews verzamelen met Uitvaartscore werkt.

Welke vragen Uitvaartscore aan nabestaanden voorlegt, en van welke vragen de antwoorden online getoond worden, bepaalt je uitvaartonderneming zelf. Om je te helpen heeft BGNU samen met Uitvaarscore alvast een aantal vragen opgesteld waarmee je voldoet aan de Keurmerkeis ten aanzien van het klanttevredenheidsonderzoek.

Wat biedt Uitvaartscore?

  • Google optimalisatie.
  • Unieke easy-invite-link per (sub)vestiging.
  • Door unieke easy-invite-link integratie met WhatsApp, mailsoftware, eigen CRM-systemen of oudercommunicatiesoftware.
  • Eigen beheeromgeving per (sub)vestiging.
  • API beschikbaar voor optimale weergave.
  • Beveiligde applicatie (incl. updates).
  • Koppeling met klantenvertellen.
  • AVG-compliant.
  • Single point of contract.
  • Full review support.

Korting

Als lid van BGNU krijg je 25 procent korting op de licentie van Uitvaartscore. De licentiekosten zijn afhankelijk van het aantal medewerkers in je uitvaartonderneming.

  • Hier lees je meer over de tarieven van Uitvaartscore.