Ga door naar hoofdcontent
InformatieIk ga me aanmelden als BGNU-lid!

Ik ga me aanmelden als BGNU-lid!

Fijn, dat je jouw uitvaartbedrijf wilt aanmelden als BGNU-lid!

Om je als BGNU-lid te kunnen aanmelden hebben we verschillende gegevens van jouw bedrijf nodig. Wij waarderen het dat je er voor wilt gaan zitten om die in te vullen. We vragen je om twee formulieren in te vullen: één met je gegevens voor onze ledenadministratie, en één voor de contributieaangifte.

Formulier aanmelden lidmaatschap

Het formulier aanmelden lidmaatschap bestaat uit meerdere pagina’s:

  • Contactgegevens van je uitvaartbedrijf
  • KVK-inschrijving van je uitvaartbedrijf
  • VOG: van een natuurlijk persoon als je bedrijf een eenmanszaak is; van de rechtspersoon als je uitvaartbedrijf een rechtspersoon is.
  • Contactgegevens van de contactpersoon
  • Aantal medewerkers en fte’s in dienst van je uitvaartbedrijf
  • Of je uitvaartbedrijf in het bezit is van het Keurmerk Uitvaartzorg. Als dat het geval is: gegevens over je inschrijving bij SKU. Als dat niet het geval is, vragen we je om gegevens over de diplomering van de uitvaartverzorgers die voor jou uitvaartbedrijf werken.
  • We vragen je akkoord te gaan met het feit dat we je gegevens delen met de Ombudsman Uitvaartwezen, en op termijn vragen we ook je akkoord met de uitvaartcode van BGNU. En natuurlijk verklaar je dat jij en je medewerkers ermee instemmen dat BGNU jullie gegevens verwerkt.

Invullen in meerdere sessie mogelijk

Het formulier aanmelden lidmaatschap is dus een uitgebreid formulier en we kunnen ons voorstellen dat het niet lukt om het in één keer in te vullen. Wees gerust: onderaan iedere pagina van het formulier vind je een knop waarmee je je ingevoerde gegevens kunt opslaan. Je vult daarbij je emailadres in en we mailen je dan automatisch een link waarmee je je inzending binnen 30 dagen kunt voltooien.

Zorg dat je te uploaden bestanden bij de hand hebt

We vragen je om in dit formulier verschillende documenten te uploaden:

  • een uittreksel van de KVK,
  • een VOG-rechtspersoon, als je uitvaartbedrijf een rechtspersoon is.
  • het NaVU- of Stivu-diploma van de gediplomeerde uitvaartverzorgers waarmee je uitvaartbedrijf werkt.

Als je al over deze bestanden beschikt, is het dus handig om die bij de hand te hebben.

Zorg dat je aantallen bij de hand hebt

We vragen je ook om aantallen medewerkers en aantallen fte’s voor verschillende functies (uitvaartverzorgers, medewerkers postmortale zorg en overige medewerkers). Zoek die gegevens er dus ook bij!

Contributieaangifte

BGNU werkt met een contributiestaffel. Als BGNU-lid betaal je contributie die gebaseerd is op het aantal uitvaarten dat je 2 jaar geleden uitvoerde. De contributie in 2025 is dus gebaseerd op het aantal uitvaarten in 2023. We vragen je om opgave te doen van het door jouw onderneming verzorgde aantal uitvaarten.

BGNU kent een minimumcontributie: heb je minder dan 25 uitvaarten verzorgd, dan wordt de contributie gebaseerd op 25 uitvaarten.

Zorg dat je aantallen bij de hand hebt

Om het contributieformulier in te kunnen vullen, moet je het aantal uitvaarten dat je uitvaartbedrijf heeft uitgevoerd 2 jaar voorafgaand aan het jaar waarin je lid wordt, bij de hand hebben. Ook moet je weten hoeveel van die uitvaarten kinderen tot 1 jaar betrof; die uitvaarten tellen namelijk niet mee.

BGNU kan haar leden vragen om het aangegeven aantal uitvaarten te onderbouwen; bijvoorbeeld tijdens een van de peer-reviews. Van uitvaartbedrijven die in het bezit zijn van het Keurmerk Uitvaartzorg, kan BGNU ter controle bij SKU het aantal uitvaarten opvragen.