Aan de slag met klanttevredenheid
Donderdag 15 juni 2023Hoe zorg je dat nabestaanden met een positief gevoel op de door jou begeleide uitvaart terugkijken? En hoe meet je hun tevredenheid en maak je die zichtbaar? Vragen waarbij uitgebreid werd stil gestaan tijdens de inspiratiesessie die BGNU op 13 juni 2023 organiseerde.
Herinneringen maken
Ja natuurlijk, bij uitvaarten draait het om het creëren van een mooie herinnering aan het laatste afscheid van de overledene. Dat je als uitvaartverzorger alles in het werk stelt om dat mogelijk te maken, is niets nieuws. Maar heb je er wel eens bij stil gestaan, wat mensen zich goed herinneren (en wat niet beklijft), en welke momenten je aan kunt grijpen om een positieve herinnering te creëren?
Sydney Brouwers nam de aanwezigen tijdens de inspiratiesessie op dinsdag 13 juni 2023 mee naar het antwoord op die vragen en hoe positieve herinneringen je klanttevredenheid vergroten. En hij wees er fijntjes op dat je eigen mindset, daar niet onbelangrijk bij is …
BGNU-leden lezen op de informatiepagina een samenvatting van hetgeen Sydney Brouwers vertelde over het leveren van Six Star Service.
Klanttevredenheid meten en delen
Klanten tevreden maken, is één ding. Meten dat ze tevreden zijn en dat delen, een ander. Sinds kort kunnen BGNU-leden gemakkelijker dan ooit hun klanttevredenheid in beeld brengen en, als ze dat willen, delen via hun internetsite. Dat kan met Uitvaartscore, waarmee BGNU een samenwerking is aangegaan.
Tijdens de inspiratiesessie vertelde Albert Munneke van Uitvaartscore over het belang van reviews en het tonen daarvan op je website. En dat belang is niet te onderschatten. Reviews zijn belangrijk voor je online vindbaarheid, maar vooral: de generaties die gewend zijn om producten en diensten via internet te kopen, worden ook als het om de keuze voor een uitvaartverzorger gaat, steeds belangrijker. En zij lezen op internet graag wat andere mensen van de dienstverlening van een uitvaartbedrijf vonden.
Belangrijk is daarbij dat die reviews echt onafhankelijk zijn van de uitvaartondernemer: reacties van klanten waarbij je het gevoel hebt dat de ondernemer heeft kunnen bepalen welke review wel of niet getoond wordt, schieten hun doel voorbij. Een tool die dat voorkomt, maar het wel mogelijk maakt om reviews via de eigen website te tonen, is Uitvaartscore. En het inzetten van Uitvaartscore is voor BGNU-leden nu extra aantrekkelijk: zij krijgen 25 procent korting op de licentiekosten en kunnen gebruikmaken van de door BGNU opstelde vragen waarmee ze meteen aan de eisen van het Keurmerk Uitvaartzorg voldoen.
Benieuwd naar wat Uitvaartscore jouw als BGNU-lid te bieden heeft? Lees dan verder in dit artikel! Want – zoals Albert Munneke het tijdens de inspiratiesessie ook zei – klanten delen hun mening over de dienstverlening van je uitvaartbedrijf toch wel, ook op internet; dus zorg dat ze het via jouw website doen!
Reacties